Skoda Rapid jako nowy Tour?

1
614
źródło: skoda.pl
źródło: skoda.pl

Nowy model Skody MissionL w miarę szybko przeszedł od fazy konceptu na targach we Frankfurcie do oficjalnej prezentacji parę dni temu. Tak jak dyskutowano, będzie to model Rapid – „nowa jakość” u Skody. Rzeczywiście, z zewnątrz jest dobrze, pewnie wnętrze będzie idealnie dopracowane i ergonomiczne  jak to u grupy Volkswagena. Ale jak pozycjonować nową Skodę? Możliwości jest kilka, począwszy od Fabii w wersji sedan (lub liftback, do końca chyba nikt nie wie jeszcze czy tu będzie rozwiązanie z bagażnikiem jak w SuperB), po taniego konkurenta pokroju Dacii Logan lub też jako zupełnie nowa klasa a la Octavia.

Przyjrzyjmy się faktom, a rozwiązanie wyda się prostsze. Przede wszystkim Skoda usunęła z cennika parę tygodni temu Octavię Tour – świetną ofertę taniego, solidnego auta, którą branża „transport i spedycja” wykorzystywała jako podstawowy pojazd tysięcy przedstawicieli handlowych i prywatnych kurierów. Po drugie wymiary Rapida to 4,48 m długości i 1,70 m szerokości. Po trzecie przewidywany podstawowy silnik to benzynowy 1.2 o dziwnej mocy 55 kW czyli 75 KM (VW dotychczas miał silnik 1.2, ale w wersji 70 KM, czyli przy Skodzie Rapid wprowadzi jakąś ulepszoną wersję). I oto cała zagadka, nowa Skoda ma wejść w miejsce Octavii Tour. I to nie tej ostatniej na bazie II generacji, ale tej pierwszej, pamiętającej jeszcze zeszły wiek. Krótkie porównanie: Octavia I miała długość 4,51 m i szerokość 1,73 m, a bazowym silnikiem była benzyna 1.4 o mocy 75 KM. Cena też ma być porównywalna, biorąc oczywiście realny wzrost cen przez te lata (podstawowy Rapid będzie kosztował około 50 tysięcy PLN, Octavia Tour I była bodajże w cenie około 45 tysięcy PLN za wymieniony wyżej silnik 1.4).

Szykuje się ciekawy i mocny gracz na rynku. Można mieć różne opinie i zdania na temat Volkswagena, ale nikt nie zaprzeczy, że potrafią oni trafnie wbić się poszczególnymi modelami w rynek. Skoda to obecnie gigant, niesamowite jak przez te kilkanaście lat czeska firma za pomocą niemieckich pieniędzy stała się motorem napędowym całej grupy. I Rapid tę lokomotywę jeszcze bardziej rozpędzi.

1 KOMENTARZ

  1. Silnik 1.6 MPI jednak zostawili na razie w Octavii, jest w konfiguratorze. A do reszty to racja, Rapid wchodzi w miejsce Toura.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here