Paryskie podsumowanie – Skoda vs Dacia

1
4319
źródło: dacia.fr
źródło: dacia.fr

Trwający jeszcze Paris Motor Show 2012 przyniósł naprawdę wiele nowości i wizji na motoryzacyjnym rynku. Nie myślę tutaj o takich egzotycznym autach – dla przeciętnego zjadacza chleba – jak Mclaren P1, czy Porsche Panamera Sport Turismo. Dla 99 procent ludzi takie modele są fajne, ciekawe, ładne i… totalnie poza zasięgiem. Skupmy się na tym, co zwyczajne i dostępniejsze, a więc o premierach popularnych aut, które są lub będą najprawdopodobniej najchętniej kupowanymi pojazdami osobowymi w Europie.

Nie można nie zacząć od „króla” Golfa w wersji VII. Kolejna generacja, kolejna ewolucja (czytaj „nuda”) i kolejne udoskonalanie technologiczne. Według udostępnionych danych technicznych, udało się znacząco zmniejszyć wagę hitu z Wolfsburga, co przełoży się na znacząco lepsze osiągi przy porównywalnych silnikach. Nie przepadałem nigdy za tym samochodem, ale przyznaję, że VII wydaje mi się naprawdę dopracowanym autem – zobaczymy jak pierwsze testy.

Poza Volkswagenem wirtualny bój stoczyły jednak dwie marki, które z założenia walczą o mniej zamożnego klienta. Skoda z Rapidem oraz Dacia z duetem Logan / Sandero (także w wersji Stepway). Trzeba przyznać, że oba auta zostały porządnie przygotowane do zdobycia serca i portfela klientów. Nowoczesna stylistyka (szczególny postęp u Dacii), praktyczność chociażby w postaci przepastnego bagażnika u Skody, ciekawe silniki (znowu Dacia i 0.9 Tce od Renault), to klucz do teoretycznego sukcesu. Praktyka nie powinna być inna, Rapid z pewnością pociągnie sprzedaż Czechów jak to było z Octavią, a rumuńskie Sandero w końcu z nowoczesną stylistyką masz szansę powtórzyć sukces Dustera. W każdym razie oba auta wziąłbym w ciemno, najzwyczajniej w świecie mi się podobają.

Ze „zwyczajnych” aut trzeba też wymienić debiut bardzo ładnego Renault Clio, według wielu opinii, najładniejszego w historii. Na uwagę zasługuje też nowa Toyota Auris, Seat Leon (jeszcze ładniejszy niż Golf) i Kia Carens. Fiat nie błysnął niczym poza Pandą w wersji 4×4, Opel Adamem, czyli maluchem Premium, a koreański duet swoimi kompaktami w wersjach 3d, a więc Kia Pro_Cee`d i Hyundai i30. Trudno wymienić wszystkie nowości, ale z pewnością wspomniane wyżej modele będą często gościć na naszych drogach.

1 KOMENTARZ

  1. co do Golfa to nie mam pytań, powinno być lepiej niż przy VI; taki Rapid czy Sandero to jednak niższa półka, co widać wewnątrz aut, ładne opakowanie tego faktu nie zmieni w żaden sposób…

Skomentuj juziu Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here