Kiedy turbosprężarka w Twoim aucie wymaga regeneracji?

0
1690

Większość awarii w przypadku turbosprężarki można usunąć w procesie regeneracji, dzięki czemu użytkownicy mogą dalej cieszyć się poprawioną dynamiką silnika oraz większą ekonomicznością. Okazuje się, że regeneracja turbosprężarek niezbędna jest nie tylko w momencie konieczności wymiany oleju, ale również wtedy, gdy zdecydujemy się na zakup używanego pojazdu.

Kiedy turbosprężarka wymaga regeneracji?

Obecnie wiele warsztatów dobrze radzi sobie z regeneracją turbosprężarek, dzięki czemu można liczyć na bezproblemową pracę zregenerowanych turbin jeszcze przez setki tysięcy kilometrów. Wszystko jednak zależy od jakości przyłożenia się specjalisty, który podjął się regenerowania nasze turbosprężarki.

Najczęściej turbosprężarka zaczyna szwankować po przebiegu 200-250 tysięcy kilometrów, ale jeśli silnik maszyny ma wadliwy układ smarowania, to turbiny już nawet przed 100 tys. km mogą odmówić posłuszeństwa. Z kolei przy silnikach diesla, gdzie są one bardzo często niedogrzane i zmuszane do pracy na sucho, zmienna geometria kończy swój żywot i wymagany jest demontaż turbosprężarki już po przebiegu 120-150 tysięcy kilometrów.

Regeneracja turbosprężarki we Wrocławiu dotyczy naprawy lub wymiany rdzenia, czego podjąć może się praktycznie każdy wyspecjalizowany warsztat. Czasami wystarczy tylko wyczyszczenie, wymiana całościowa, a innym razem prawidłowe wyregulowanie, dzięki czemu urządzenie będzie pracować jak nowe. Gorzej jest w przypadku turbosprężarek pozbawionych siłownika pneumatycznego i całkowicie elektrycznej regulacji.

Najczęstszą przyczyną awarii turbosprężarek jest brak smarowania, co powoduje zwiększone tarcie między łożyskiem a osią wirnika. Niebezpieczne jest również uszkodzenie wirnika na skutek przedostania się do wnętrza turbiny jakiegoś ciała obcego. Regeneracja turbosprężarki może być konieczna w przypadku wycieku oleju, który dostał się do układu oddechowego czy też dolotowego. Również braki sterowania, mogą świadczyć o konieczności przeprowadzenia regeneracji turbosprężarki. Mogą się one pojawić na skutek korozji czy też wewnętrznego uszkodzenia. Duża liczba awarii jest spowodowana niewłaściwą eksploatacją silnika z turbosprężarką, ponieważ kierowcy najczęściej oszczędzają na jakości wlewanego oleju. Jeśli nie stawiamy na wysokiej jakości olej, który rekomendowany jest przez producenta silnika, to musimy liczyć się z faktem, że znacznie szybciej będziemy zmuszeni do wydania znacznie większej sumy pieniędzy na regenerację turbosprężarki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here