Jak dobrać dystans zmieniający rozstaw felg?

0
1969

Obserwując sportowe samochody, łatwo można zauważyć, że są one szersze od fabrycznych wersji danego modelu. Taki efekt można osiągnąć przez zwiększenie rozstawu kół za pomocą tzw. dystansów. Dzięki ich założeniu zmieniają się proporcje auta, które zyskuje bardziej zwartą i agresywną bryłę. Czytając przygotowany przez nas artykuł, dowiesz się:

  • Jakie są rodzaje dystansów?
  • Jak dobrać optymalną grubość dystansu?
  • Jakich śrub użyć do montażu dystansów?

Te informacje z pewnością pomogą Ci w wyborze dystansów do swojego auta.

Jakie są rodzaje dystansów?

Pierścienie dystansowe najczęściej wykonywane są z aluminium wzbogaconego domieszką magnezu. Podczas produkcji powierzchnia dystansów jest dodatkowo utwardzana w procesie anodyzacji. Dzięki użyciu lekkich stopów można zredukować masę dystansów o 30% w stosunku do ich stalowych odpowiedników.

Wśród kół dystansowych oferowanych na rynku można wyróżnić:

  • dystanse przelotowe bez kołnierza centrującego,
  • dystanse przelotowe z kołnierzem centrującym,
  • dystanse przykręcane do piasty,
  • dystanse zmieniające rozstaw śrub.

Dystanse bez kołnierza centrującego nazywane są również przelotowymi. Ten rodzaj dystansów nie jest wyposażony w pierścień centrujący. Dzięki małej grubości centrowanie felgi odbywa się na kołnierzu centrującym piasty. Montując felgi z takimi dystansami najlepiej użyć śrub o długości nieco większej od fabrycznej.

Dystanse z kołnierzem centrującym są zalecane w przypadku poszerzenia sięgającego ponad 6 mm. Kołnierz centrujący dystansu jest niezbędny, ponieważ kołnierz centrujący piasty zostaje zasłonięty przez pierścień dystansowy. Montując felgi z takimi dystansami, powinieneś zastosować dłuższe śruby. Wedle zaleceń specjalistów śruba musi być dłuższa o połowę grubości dystansu. Wykorzystanie śrub o fabrycznej długości jest w tym przypadku niedopuszczalne.

Większe możliwości poszerzenia dają dystanse przykręcane do piasty. Kupując taki dystans, w zestawie otrzymasz również śruby, za pomocą których przykręcisz dystans do piasty. Dodatkowo koło dystansowe jest także wyposażone w otwory, do których będziesz mógł przykręcić felgę, stosując do tego fabryczne śruby.

Dystanse zmieniające rozstaw śrub pozwalają, jak sama nazwa wskazuje, zastosować koła o rozstawie śrub innym od fabrycznego.

Jak dobrać optymalną grubość dystansu?

Wybierając grubość dystansu, nie możesz kierować się wyłącznie efektem wizualnym. Musisz też zachować pewne granice bezpieczeństwa. Jeszcze przed wyborem dystansów powinieneś zmierzyć odległość pomiędzy krawędzią błotnika a oponą. To pozwoli Ci stwierdzić, jak bardzo możesz odsunąć koło od piasty bez ryzyka kolizji między tymi elementami. Na tej podstawie będziesz mógł dobrać grubość dystansów. Dobierając grubość dystansu, musisz także uwzględnić prace opony i nadwozia. Grubość dystansu nie może być zatem taka sama jak odległość między oponą a błotnikiem.

Jakich śrub użyć do montażu dystansów?

Przy zastosowaniu dystansów bardzo ważną kwestią jest właściwy dobór śrub. Wedle specjalistów po przykręceniu w gnieździe piasty powinno się znaleźć 10-12 mm gwintu śruby. Jeżeli nie wkręcisz śruby na wskazaną głębokość, to zwiększa się ryzyko zerwania gwintu.

Dystans zmieniający rozstaw felg pozwala nadać Twojemu autu drapieżnego, wyrazistego charakteru. Bardzo ważnym kryterium wyboru jest jakość dystansów. Odwiedzając stronę eibach.pl, możesz przejrzeć bogatą ofertę dystansów poszerzających. W ofercie firmy Eibach znajdziesz również śruby i dodatki niezbędne do bezpiecznego mocowania dystansów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here